وردپرس و دیگر هیچ - طراحی سایت|نرم افزار اندروید|IOS|مرورگران

وردپرس و دیگر هیچ

وردپرس

بر اساس آمارهای منتشر شده در سال 2019 ، بیش از هفتاد و پنج میلیون سایت وردپرس فعال در دنیای اینترنت وجود دارد، یعنی حدود 35% وبسایت های کل دنیا بر اساس این سیستم تولید محتوای محبوب طراحی شده اند که این عدد نسبت به سال 2018 چهار درصد رشد داشته است، ولی سوال اینجاست که دلیل این رشد چیست و چرا باید  ما هم مثل بسیاری افراد وردپرس را انتخاب کنیم ؟ چه مزایا و ویژگی هایی باعث برتری وردپرس و آمارهای عجیب و غریب از محبوبیت این سیستم تولید محتوا شده است؟

بر اساس آمارهای بالا و بسیاری دیگر از مزایای وردپرس که در ادامه این آموزش طراحی سایت خدمت شما میگوییم ثابت شده است در یک دهه گذشته موارد کمی به اندازه “طراحی سایت با وردپرس” در دنیای دیجیتال مارکتینگ تاثیر گذاشته اند. در واقع این آمارها ثابت میکنند که چرا امروزه وردپرس را بعنوان محبوب ترین سیستم تولید محتوا در جهان انتخاب کرده اند و ما باید از بنیانگذاران وردپرس برای خدمت بزرگی که به دنیای اینترنت کردند تشکر کنیم.

حقایق جالب و عجیب از وردپرس (در سال 2019):

  • قسمت وبلاگ سایت های شرکت های بزرگی مانند sony، ebay، مجله فوربس و سایت خبری cnn با استفاده از وردپرس ساخته شده اند.
  • ·         28 درصد سایت های تجارت الترونیک دنیا بر اساس افزونه ووکامرس که بر مبنای طراحی سایت با وردپرس است ساخته شد اند.
  • تا کنون 118بیلیون کلمه از محتوای اینترنت بر روی سایت وردپرس منتشر شده اند.
  • در طول 19 سال توسعه وردپرس، تاکنون 317 ورژن جداگانه از آن تولید شده است.
  • در هر روز 661 وبسایت وردپرس در دنیا ساخته میشوند که در مقایسه با سایر سیستم های تولید محتوا اختلاف زیادی دارد.
  • در سال 2014 ، تعداد سایت های وردپرس غیرانگلیسی زبان از تعداد سایت های انگلیسی زبان بیشتر شد که نشان دهنده محبوبیت آن در بین همه کشورهای دنیاست.
  • وردپرس بیش از 55هزار پلاگین دارد که به طور میانگین هر پلاگین بیش از یک میلیون بار نصب شده است.
  • با توجه به اینکه 83درصد از سیستم های تولید محتوا با استفاده از وردپرس ساخته شده اند و در هر دقیقه، 90هزار حمله هک به سایت های وردپرسی میشود اما در یک مطالعه که در سال 2017 بر روی 8000سایت تخریب شده براساس حمله انجام شد، تنها یک سوم آنها وردپرسی بودند که البته دلایل همین تعداد کم هم به قدرت  وردپرس مربوط نمیشده است و به دلیل کوتاهی و عدم آگاهی مدیران این سایت ها که از پلاگین های فیک استفاده کرده یا  نسخه منقضی شده وردپرس استفاده کرده بودند و پسورد ضغیف مربوط میشده است.

چرا صاحبان کسب و کار وردپرس را انتخاب میکنند؟

وردپرس از حدود سال 2001 بعنوان وبلاگ و صرفاً جهت تولید محتوا متولد شد ولی از آن زمان تاکنون رشد بسیاری داشته و امروزه شما حتی میتوانید بسیاری از سایت های تجارت الکترونیک را با آن راه اندازی کنید. در ادامه برخی دلایل که شرکت و یا سازمان ها چرا باید وردپرس را انتخاب کنند و حتی اگر وبسایت دارند به وردپرس مهاجرت کنند را به شما میگوییم.

  • دوستدار سئو (seo freindly)

گوگل عاشق ساییت های وردپرس است! بله این جمله کاملاٌ درسته و کدنویسی سایت های وردپرس بسیار واضح و ساده و برمبنای اصول سئو میباشد و علاوه بر آن هر پست، صفحه و عکس در وردپرس میتواند متاتگ های خود را داشته باشد همچنین اضافه کردن تگ ها و دلایل زیاد دیگری باعث شده است گوگل امتیاز بالایی به صفحات وردپرسی بدهد.

  • راحتی در استفاده

اضافه کردن محتوا به  وبسایت وردپرس به قدری آسان است که هر فرد به راحتی میتواند یاد بگیرد و این موضوع برای شرکت ها مهم است.

  • مدیریت وب سایت وردپرس از هرجا و هر زمان

شما میتوانید وبسایت وردپرس خود را از هر جایی حتی با استفاده از موبایل و تبلیت مدیریت کنید. در این زمینه آموزش مدیریت سایت وردپرس با موبایل را مطالعه کنید.

  •  امکان مدیریت همزمان چند کاربر

این امکان برای شرکت های بزرگ که مدیریت قسمت های مختلف وبسایت وردپرس را همزمان چندین نفر انجام میدهند مناسب است زیرا بینهایت مدیرسایت با سطح دسترسی های گوناگون میتوانند تعریف نمایند.

  • قابلیت توسعه

قابلیت توسعه سایت وردپرس بسیار هیجان انگیز است زیرا از تقویم رویداد گرفته تا گالری فیلم و عکس و فید تویتر، هرآنچه نیاز داشته باشید میتوانید به راحتی با استفاده از پلاگین های وردپرس به آن اضافه کنید و سایت خود را همزمان با رشد کسب و کارتان توسعه داده و بزرگتر و حرفه ای تر کنید.

  • طراحی کاملاً دلخواه

وردپرس هسته و موتور وبسایت شماست و هر کسب و کار میتواند بنابر نیاز و برند خود، پوسته ظاهری قالب که همان ظاهر وبسایت میباشد را به دلخواه انتخاب نماید.

چرا توسعه دهندگان و طراحان سایت وردپرس را انتخاب میکنند؟

بعد از تولد اینترنت پلتفرم های وبلاگ نویسی بسیاری بوجود آمدند و رفتند، اما وردپرس نه تنها منسوخ نشد بلکه از سال 2003روز به روز پیشرفت کرد و امروزه یک سیستم مدیریت محتوا و فروشگاه اینترنتی متن باز بسیار کامل است. امروزه سایت های معتبر بسیاری از جمله مجله فوربز، شرکت اپل، شرکت ebay، روزنامه نیویورک تایمز، سی ان ان و خوانندگانی مانند کتی پری و جی زی با استفاده از وردپرس طراحی شده اند.

اگر شما هم بعنوان یک توسعه دهنده بدنبال طراحی سایت با وردپرس هستید در ادامه پنج دلیل مناسب بودن این پلتفرم برای طراحان سایت و اینکه چرا باید وردپرس را انتخاب کنیم ؟ بررسی میکنیم.

  1. آماده برای سئو

کدنویسی وردپرس به قدری ساده و پایدار (stable) است که آن را برای بهینه سازی گوگل بسیار مناسب کرده است و نیازی نیست توسعه دهندگان دخالت زیادی در کدنویسی بکنند، همچنین سایر کامپوننت های بهینه سازی سایت وردپرس برای سئو بسیار کار شما را راحت تر از آنچه که فکر کنید کرده اند.

  • ارتقاء آسان

اضافه کردن قابلیت های جدید به وبسایت ها معمولاً یکی از دردسرهای توسعه دهندگان وب و به خصوص برای سایت های پیچیده است اما با وردپرس شما به راحتی و بدون کمترین تداخل میتونید بسیاری از پلاگین ها را حتی در سه مرحله ساده نصب کنید و از امکانات شگفت انگیز آنها لذت ببرید. همچنین داکیومنت نحوه راه اندازی امکانات جدید برای سایت وردپرس به صورت گسترده ای در اینترنت وجود دارد.

  • مناسب برای بازاریابی محتوا

امروزه در دنیایی زندگی میکنیم که تولید محتوای جدید و تازه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و یک وبسایت وردپرس نسبت به سایر وبسایت های دیگر از این مزیت برخوردار است که میتوانید محتوا و حتی قالب وبسایت را به راحتی آپدیت کنید.

  • امنیت عالی

در ابتدای ظهور سایت وردپرس انتقادات بسیاری در مورد امنیت وردپرس وجود داشت که در طول زمان و قدرت گرفتن این غول سایت سازی مشکلات امنیتی آن برطرف شده و یک طراح سایت حرفه ای میتواند وب سایت وردپرسی را به راحتی ضد هک کند، چیزی که شاید برای بسیاری از پلتفرم ها امکان پذیر نباشد.

  • یکپارچگی با شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از مزایای بسیار عالی سایت وردپرس این است که به راحتی با شبکه های اجتماعی ادغام میشود و میتواند بدون دردسر محتوای مورد نیاز شبکه های اجتماعی را تامین کند.

منابع:

https://hostingtribunal.com/blog/wordpress-statistics/#gref
https://aspireinternetdesign.com/web-design/10-benefits-of-using-wordpress-to-power-your-business-website/
https://www.tisindia.com/blog/the-10-advantages-of-using-wordpress-for-developing-business-website/

نظرات (2)

نظر خود را بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*